יום חמישי, 25 באפריל 2013

בניית אתרים ב HTML 5

עם התקדמות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, השוק התמלא במגוון מכשירים משוכללים חדשים, ביניהם ניתן למצוא Tablets, טלפונים חכמים, אייפדים ועוד, המשותף לכל המכשירים הללו הינו התמיכה המלאה ברשת האינטרנט, אמנם בעקבות זאת נוצרה בעיה בה אתרי אינטרנט רבים אינם מוצגים כראוי על גבי הרזולוציות השונות ואינם תואמים לכלל הדפדפנים, זאת מאחר ולא הייתה תקינות ואחידות הקוד,  בעיה זו דרשה מציאת פתרון מהיר ואחיד ועל פי זאת הקונסורציום הבין לאומי לחקיקת תקנים וסטנדרטים באינטרנט (W3C) פיתח את התקן HTML 5 לשפת התכנות הפופולרית HTML.

בניית אתרים באמצעות HMTL 5

בניית אתרים הינו תחום אשר אם הוא אינו מתבצע באופן מקצועי בתהליך הפיתוח הוא עלול לגרור אחריו שלל בעיות קוד ותצוגה בעת היות אתר האינטרנט באוויר, התקן HTML 5 מאפשר אחידות ותקינות הקוד יחד עם שלל פעולות גמישות אשר דרשו קודם לכן התסבכויות עם הקוד ושימוש בתוכנות חיצוניות ורכישת רישיונות לעבודה עימן.
HTML 5 מהווה קדמת הטכנולוגיה אצל חברות לבניית אתרים, ואף יתרון נוסף הוא בעת קידום אתר האינטרנט, מנועי החיפוש מייחסים חשיבות עודפת לאתרים אשר נבנו לפי התקן HTML 5.
התקן זה נמצא עדיין בשלבי פיתוח וגרסתו האחרונה תצא רק בשנת 2014 כפי שהודיע הוקנסורציום הבין לאומי, אך עד אז כבר נעשה שימוש מקיף בפעולות המוגדרות והוא מאפשר תמיכה מלאאה בכלל הדפדפנים והמכשירים.

יתרונות HTML 5


  • ניתן כעת לייעל הטמעת נגן אודיו או וידאו באמצעות פקודה פשוטה, <audio>, <video> ללא כל צורך בשימוש בתוכנות חיצוניות כמו Flash או Silverlight.
  • כמו כן התקן HTML 5 מאפשר יצירת גרפיקה באמצעות Canvas ללא שימוש בתוכנות חיצוניות גם כן, פעולה אשר מהווה יתרון עצום בעת עיצוב אתרי אינטרנט דינמיים.
  • אחסון מידע בלתי מקוון של דפי אינטרנט מצד הגולש על מנת להציג אותם במועד מאוחר יותר לחסכון בזמן טעינת דפי האינטרנט.

סרטון אינפורמטיבי אודות בניית אתרים ב HTML 5


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה